tisdag 21 juni 2016

Lite blandade träfigure

Nu ska jag visa er lite blandade trä figurer som jag har målat under december. 

Vi börjar med:
Pepparkakan målade jag med brun akryl sedan när den hade torkat använde jag en vit whiteboard penna för att man ska kunna ändra pepparkakas gubbens utseende.




Pepparkakas figuren finns hos Fru Limegrön i hennes fysiska butik.


Stjärnan målade jag med silver färgad akryl när den hade torkat  målade jag den med Martha Stewarts craft turquise glitter färg i flera lager för att få mycket glitter på stjärnan.





Stjärnan figuren finns hos Fru Limegrön i hennes fysiska butik.



Jag kunde inte låta bli att även måla ett hjärta den målade jag röd  med Martha Stewarts craft Satin Tartan red. När det hade torkat så målade jag på Multi Media matte sedan hällde jag på Tim Holtz Disstres glitter clear rock candy.




Hjärt figuren finns hos Fru Limegrön i hennes fysiska butik.


DT Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar